6.Hafta (14/03/2022)

                          

                               Merhaba Ben Gülşah SARIBOĞA Bu hafta Bilgi ve İletişim Teknolojileri 6. dersi ile ilgili bloğumu paylaşıyorum.

 

                  1)  Öğretici İçerikler:

Bilgi kelimesinin anlamı ile derse başladık. Kant ve eğitimden bahsederken Bilmeye cesaret et sözü tartışıldı .Aslında bildikçe ne kadar az biliyorumu fark ediyoruz.

Daha büyük beyin daha çok şey bilir mi? araştırması üzerinde konuştuk .Einstain ın beyninin bizden daha küçük olduğu biliniyor. Fakat biz niceliksel değil niteliksel bilgiden eksiğiz.

Tasa ve tasarım ilişkisinden bahsedildi. Tasa duyduğumuz şeyler yani gelecekte olmasından çekindiğimiz için tasarım yaparız .Mesela akşam yemeği için tasalanıyorum ve hemen bir yemek tasarlıyorum gibi örnekler verildi .Öğretimin gerçekleşmemesinden tasa duyuyormuyuz sorusunun cevabını düşündük. Ve bu kaygı ile belli tasarımlar yapıyoruz. Sonuçta öğrenme oluşmuş ise tasarımım başarılı olmuş demektir.


Tasarımı kimin için hazırlıyoruz? Eğitimde kendini gerçekleştirme olabildiğince kendine uygun ortam hazırlayarak olur. Böyleye öğrenciler uygun ürünler verebilirler.

Öğretim Tasarımları:

Analiz ve Planlama

Tasarım

Uygulama

Değerlendirme /Düzeltme 

Program geliştirme ve öğretim tasarımı kavramları arasındaki farktan bahsedildi  .Program geliştirmede programı planlama, içeriği analiz etme, tasarım ve geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıyla açıklanan bir süreçtir. Öğretim tasarımı ise bu sürecin tasarlanması ve geliştirilmesinde yeri bulunmaktadır.

Program geliştirme:hedeflerin belirlenmesi,içeriğin,sürecin ve değerlenirmenin belirlenmesi iken tasarım bunların nasıl belirleneceğini ön görür. 

Farklı tasarımlarla birlikte farklı açıklamalar tanımlarda bulunmaktadır.

Seels ve Glosgow a göre öğretim tasarımının iki temel öğeye dayanması gerekmektedir. Bunlardan ilki öğrenme ve öğretim kuramları(bilişsel, davranışçı, yapılandırıcı teori kuramları) iken ikincisi bu kuramların iletişim ve teknoloji ile ilişkilendirilmeleridir. Bu ikisinin arasında bağlantı yaptığımızda tasarım meydana gelmektedir.

Öğretimde tasarım soruları hakkında konuşuldu.

Nereye gidiyoruz?(Hedef noktamızın olması gerekli)

 Oraya nasıl gideriz?(Hedefe ulaşmak için seçtiğimiz yollar anlamlı olmalı)

 Oraya ulaştığımızı nasıl anlarız?(Başta ne bekliyorduk ve ne bulduk sorularına cevap vererek bulabiliriz.)

    ADDIE modelinden bahsedildi.




Bloom taksonomisinin teknolojide kullanma üzerine konuşuldu.



                  2)İlginç Bulduklarım: 

Çöplerden oluşan 7. kıta dan bahsedildi.

Mutluluğun formülü verildi:)  Süreç başında beklentimiz ne kadar az sonunda  elime geçen ne kadar fazlaysa o kadar mutlu oluyoruz.

Oxford ta yapılan bir araştırmaya göre bugün doğan çocukların yüzde yetmişi bugün adı olamayan bir mesleğe başlayacaklar. Şu anki eğitimin gelecekte bir işe yaramayacağı

                 3)Katıldıklarım:

Konuştuğumuz içerik oldukça ilgimi çekti ve çoğu içeriğe katıldım.

                 4)Katılmadıklarım:

Genelde bütün içeriğe katıldım.

Quizziz Uygulaması:

İlk önce hesabımızı oluşturuyoruz.Sign up diyerek kaydoluyoruz.İstersek microsoft istersek google hesabımızla giriş yapabiliyoruz.Ben Google hesabımla giriş yaptım.

Bu menüde Library kısmından kendi yaptığımız ürünleri görebiliyoruz.Reports bölümünden daha önceki uygulamaların raporlarını görebiliyoruz.Settings bölümünden hesap ayarlarını yapabiliyoruz.Buradan çeşitli dil seçenekleri önceki hazırlamış olduğunuz çalışmaların durumu ve profilinizin tamamını görüntüleyebiliriz.

Explore (keşfet) bölümü bu uygulamada en çok kullanacağımız bölüm olabilir.Temalara ayrılmış daha önceden oluşturulmuş Quiz leri buradan görebiliyoruz.



Mesela Maths bölümüne tıkladığımda karşıma hazır Quizler çıkmakta.




Search kısmından ilgilendiğimiz konu ile ilgili başlıklarla arama yapabiliriz.


Uygulamamızın dili İngilizce ancak diller bölümünden istediğimiz dil ile hazırlanmış Quizler bulabiliriz.

Eğer daha önceden hazırlanmış Quizzizleri beğenirsem Start a live Quiz şeklinde anında öğrencilerimle paylaşabilirim yada Assign homework diyerek ev ödevi olarak gönderebilirim.


Kendim Quiz oluşturabileceğim gibi başkalarının hazırladıkları üzerinden de dvam edebilirim.Aynısını kullanabilirim yada Copy&Edit bölümünden izin verilmişse üzerinde değişiklikler yapabilirim.Değişiklikler için genellikle bir üst versiyona geçiş gerekmekte.

İzin verilenlerde ise copy and edit diyerek soru soru istediğim şekle getirebiliyorum.Mesela seviyeyi artırabiliirm yada şık ekleyebilirim.



Quizziz üzerinden editleyerek hazırladığım Quiz linki aşağıdadır.

https://quizizz.com/admin/quiz/6287e66dd1aa0d001dc880ec


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder